Sunday, January 29, 2012

Levain Bakery, Willy Satay & Travelholic Meet-up

I have back problem since last week, but ever since 3-4 days ago, it has gotten worst, like BIG TIME WORST. Reason being I went for brisk walking (jogging was a harsh word since I can't drag my big f_t  boddy to jog, let alone run!) with Wahidah and Bukit Kiara, for those familiar or has been there; would know that the journey uphill is really tough, ie SUPER TOUGH.

I have been to this hill for the longest time and after the walk, we normally pekena yummy Laksa Johor at Santai Restaurant in Taman Tun Dr Ismail (behind KFC). The problem this time is that I woke up late and rush over hence, I did NOT do my usual warm-up. Consequences? Muscle-pull on my back, sakit like crazy! I can barely walk... I was lying down on my back for the last 2-3 days. Jalan pun macam orang mengandung, I can totally dig how Ely must have felt now.

This morning my cousin called me and asked for brunch at Levain Boulangerie & Patiserie (the bungalow behind Jalan Imbi), I said no as I need to fetch my sis for work (despite the back ache) but she proposed something irresistible. She will fetch my sis and me, and send sis to work; we were to then proceed for brunch with her 2 lovely daughters and mummy. I obviously say yes, tak yah drive kan.

We head to Levain Boulangerie & Patisserie and ordered makanan omputeh... but orang melayu nih, mana nak konyang kan... we had earlier plan, we are to check-out my aunt's house under renovation and give some ideas or the colour and "decor"... apa apalah.. so drove to Cheras after that.

Levain Boulangerie & Patisserie Sdn Bhd
No. 7, Jalan Delima
Kuala Lumpur, 55100 
Malaysia 
Tel:+603 2142 6611

When will Pondok Kenangan be ready... cepat ler... nak buat Family Day nih... mode terkinja kinja?
Then Maira showed me the cake she baked with her friends during her stay-over... John's favourite... Rainbow Cake. Nanti I get my niece to bake for Abang John yek.

Smart kid kan, say a non-baker to a 12yr old kid whom baked, hahaha... I was still main kejar kejar and kaler kaler at this age... masak nasi pun belum tentu... ada sedikit malu disini (or perhaps banyak).

Then, received an sms on "pineapple" & choco cupcake available for me to enjoy... err... susah nak tolak ni...atas sebab orang tak pujuk but pipi ni tersorong sorong; I sms-ed that am interested (ceh wahh...) to receive  "the" offer and join her at Willy Satay in Kajang, but driving is a problem. Hemmm.... WhatsApp ler to this Guava Korea Artist guy... ask whether would he mind to give me a ride. He said ok, so off we go makan satay!

Satay Willy
Ramal Medan Selera
Ramal Junction, Sg. Ramal
Kajang

We all stayed there for an hour or two and went home to catch Juara Lagu (blogging for me).

Eh! Who do I owe the dinner just now yek?



Hyperlink credit : Levain Boulangerie & Patisseri 



25 comments:

just.HY said...

me firsttt!!! chupppp!!!!

just.HY said...

i know!! i nk rainbow cake pls!! with the candle on top.

i pun tertnya...kat sapa hutang air and satay tadi??? haishhh...i dh pening kepala sbb makan daging byk sgt td kot.

just.HY said...

am i the guava korea artist guy??? LOL....sooooo nenas laaa lily! hahaha

off to sleep now. where are the others? loserrs....hahaha jahatnyaaaa akuuu!!!!! kekekekke

my veri code: diating. i have to diet~

just.HY said...

takde org komen lagi? duhhh~ hahaah

Lily Riani said...

john,

u 1-4 place... unless ely buat 4 comment berturut; then u juara ler..heheh

itu ler pasai, i slalu teringat bila dah bali, sapa byr...ish! bad habit sungguh.

yes guava and nenas...hehehehhe... good and healthy combo tuh!

ok, nnt i pujuk my niece buat kan yek..

last but not least, u sorang jek komen. hehhe... yg lain dah tito.

masMZ KaKiJaLaN said...

huhhhh sungguh ko nak orang celen ko John!!!! hahaha

nengah siapkan kerja untuk mesorat sok nih....

guava korean retis, tak menahan jiwa.... rindu tawwwww

Anonymous said...

Testing 1,2,3

Anonymous said...

Haha..menjadi testing tuh rupanya..
Suka..suka..
Well, been an honoured coz everybody accepting the not-so-cute-cuppies-but-damn-yummy offer..so, the satays are on me..
(Err betul ke ayat omputih?)
Senang citer, kak peah belanja satay (plus feel guilty being late too.)
Tapi air sapa bayar? Ish..
Guava? Tak pernah dibuat org kek jambu.

Cawan said...

cawan nk mencelahhh.. ishhh tak diajak rupenye.. sob sob.. larikkkk jauh2..

Ely Hasrul said...

tk smpat baca abis tp john komen smpai 4 kalik? hahahha

Ely Hasrul said...

ala siannye sakit blkg.. xpe kejap aje.. tp i ntah2 sakit xilang smpai 2-3 bln lagik kot hahhaa

eh rainbow kek fave john ker? kang besday sami bleh belasah bebyk ye..

mkn satay tak ajak.. cess

Ren said...

Ada banglo ke kat belakang jalan imbi tu??? baru cek tau..huhuhu nampak sedap je pulak.. haish.

MasZuber said...

i missed this one shot! hmm hopefully ada next time!

just.HY said...

@kak anash,
btol ka belanja??? alhamdulillah..termakbul jugak doa sy buat kali yg ke berapa ntah. hehe...ppl love me too~ LOL


@Kak Ely,
bday sami sy dijemput??? ade kek rainbow??? wow!!! tak sabar lak nih! nk bwk hadiah ape ek? hadiah diri sendiri boleh x? kekeke

Lily Riani said...

mas,

noticed dak, si john orang buah buahan jek... segala buah dia nye. but i chup apple okay!

anon test kcc,

mencabo dak? kapkek guava, guava yg pink ok! ehheheh

cawan,

last min... i pun hampir tak gi... but curious, sapa ler si willy nih

Lily Riani said...

ely,

jangan ler, sakit nak nangis2... bird day sami rainbow yek... cam carebears? ehehhe

masZ,

sapa menang? ehheh....

john,

orang belanja, makan jek ler kite. hehehh.. alhamdulliah, mintak2 kak anash di murah kan rejekinye and panjang umuq. amin...

err... u sorang di jemput?

Ely Hasrul said...

besday sami kalu tak dtg mmg siap la kann hahah.. tp tgk kalu kakak cantek nih larat ke dak ye..

Anash said...

Lily,John,
most welcome ...
Amin....
Insyallah...more to come (bab makan2 ni laa..haha...)

to all the rest,
Insyallah rezeki ada ..kita gather again...

Unknown said...

Tak dulikkkkk nak kek pelangi gak!! bawak malam kita convoi nanti yek hahahah (muka tak malu!)

just.HY said...

aku dah lama mengidam nk makan kek pelangi tau na!!!hahaha..tp aku x fhm motif ko nk konvoi nk pegi mana??? hahaha

Fatt said...

satay willy ni lagi sedap dari satay hj samuri ke?

Lily Riani said...

ely,

nak we all bawak apa? kabor kan jek

kcc,

next week nye, i will be bringing kek baldu mewah.

na,

i nak bawak baldu mweah, for each car tau...

Lily Riani said...

john,

aku konfius motif, motif tuh.

fatt,

ok lar. kuah tak sedap sgt but satay itself ok.

Biqque said...

nanti i belikan kek buatan rumah kat blkg opis i...dap gak!

Amer said...

hahah..baru ajer mkn willy satay smlm..sedap gak..







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...